Οργανωτικές Δεξιότητες ή Χάος; Πώς να Ξεχωρίσεις Υποψηφίους με Εξαιρετική Ικανότητα για Οργάνωση

Οργανωτικές Δεξιότητες ή Χάος; Πώς να Ξεχωρίσεις Υποψηφίους με Εξαιρετική Ικανότητα για Οργάνωση
Έχεις βρεθεί ποτέ στη θέση να προσλάβεις κάποιον που στα χαρτιά έδειχνε άψογος, αλλά στην πράξη επικρατούσε… χάος; Αν ναι, τότε ξέρεις πόσο σημαντικό είναι να μπορεί ένας εργαζόμενος να διαχειρίζεται το χρόνο του, να βάζει προτεραιότητες και να κρατά τα πράγματα υπό έλεγχο. Οι οργανωτικές δεξιότητες δεν είναι απλώς ένα ωραίο «συν» στο βιογραφικό – είναι βασικός παράγοντας επιτυχίας σε κάθε ρόλο.
Αλλά πώς καταλαβαίνεις αν ένας υποψήφιος είναι πραγματικά οργανωμένος και όχι απλώς καλός στο να δημιουργεί αυτή την εντύπωση; Ας το ανακαλύψουμε μαζί!
1. Δες το Βιογραφικό – Η Οργάνωση Ξεκινάει από Εκεί
Ξεκίνα από το ίδιο το βιογραφικό του υποψηφίου. Είναι καθαρό, καλογραμμένο και με σαφή δομή; Ή μοιάζει με… μπερδεμένη λίστα με bullet points χωρίς συνοχή; Ένα καλά οργανωμένο βιογραφικό συνήθως υποδηλώνει έναν άνθρωπο που ξέρει να παρουσιάζει πληροφορίες με τάξη – και αυτή είναι ήδη μια καλή ένδειξη.
Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια πολλοί υποψήφιοι αναθέτουν τη σύνταξη του βιογραφικού τους σε επαγγελματίες ή χρησιμοποιούν έτοιμα templates. Αυτό σημαίνει ότι ένα καλοστημένο βιογραφικό δεν εγγυάται απαραίτητα καλές οργανωτικές δεξιότητες. Επομένως, δώσε περισσότερη έμφαση στη συνοχή του περιεχομένου, στη σαφήνεια της πληροφορίας που παρέχει και στο αν το βιογραφικό αντικατοπτρίζει με συνέπεια την εμπειρία του υποψηφίου.
2. Κάνε τις Σωστές Ερωτήσεις στη Συνέντευξη
Δεν αρκεί να ρωτήσεις «Είσαι οργανωτικός;», γιατί φυσικά η απάντηση θα είναι «Ναι!». Αντί γι’ αυτό, δοκίμασε πιο συγκεκριμένες ερωτήσεις όπως:
«Πες μου για μια φορά που είχες πολλές προθεσμίες ταυτόχρονα. Πώς τις διαχειρίστηκες;»
«Τι εργαλεία ή μεθόδους χρησιμοποιείς για να κρατάς τις υποχρεώσεις σου οργανωμένες;»
«Πώς θα αντιμετώπιζες μια ξαφνική αλλαγή προτεραιοτήτων στη δουλειά σου;»
«Πώς παρακολουθείς την πρόοδο των εργασιών σου και διασφαλίζεις ότι δεν ξεφεύγεις από το χρονοδιάγραμμα;»
«Έχεις κάποια συγκεκριμένη στρατηγική για να αποφεύγεις την αναβλητικότητα και να παραμένεις συγκεντρωμένος στις υποχρεώσεις σου;»
Οι απαντήσεις τους θα σου δώσουν πολύτιμα στοιχεία για το αν πραγματικά έχουν ένα σύστημα ή αν αυτοσχεδιάζουν την τελευταία στιγμή.
3. Ζήτησέ τους να Περιγράψουν μια Τυπική Εργάσιμη Μέρα
Ένας καλά οργανωμένος υποψήφιος θα σου δώσει μια ξεκάθαρη εικόνα του πώς προγραμματίζει τη μέρα του: πώς βάζει προτεραιότητες, πώς διαχειρίζεται στιγμές που τον διακόπτουν από την εργασία του και πώς φροντίζει να τηρεί τις προθεσμίες. Αν κάποιος δεν μπορεί να εξηγήσει τη διαδικασία του, αυτό ίσως είναι σημάδι ότι δεν έχει σταθερές οργανωτικές συνήθειες.
4. Χρησιμοποίησε Πραγματικά Σενάρια
Αν η θέση απαιτεί υψηλή οργανωτικότητα, γιατί να μην το δοκιμάσεις στην πράξη; Μπορείς να τους βάλεις ένα μικρό case study, όπως:
«Έχεις τρία επείγοντα projects που πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι αύριο. Πώς αποφασίζεις ποιο θα κάνεις πρώτο και πώς θα διαχειριστείς τον χρόνο σου;»
Δες πώς προσεγγίζουν την κατάσταση. Κάνουν ερωτήσεις; Βάζουν προτεραιότητες σωστά; Ή δείχνουν σημάδια πανικού;
5. Τα Τεστ Προσωπικότητας Μπορούν να Σε Βοηθήσουν!
Αν θέλεις έναν πιο επιστημονικό τρόπο να μετρήσεις τις οργανωτικές δεξιότητες, τα τεστ προσωπικότητας είναι εξαιρετικό εργαλείο. Υπάρχουν τεστ που αξιολογούν τη συνέπεια και την οργανωτικότητα, δίνοντάς σου μια πιο αντικειμενική εικόνα. Τέτοια τεστ μπορούν να σου δείξουν αν ένας υποψήφιος έχει τάση προς τη δομή και την οργάνωση ή αν είναι πιο χαοτικός και αυθόρμητος.
Η Powerful Solutions διαθέτει τεστ και μπορεί να σε βοηθήσει να αξιολογήσεις τους υποψηφίους σου τόσο σε θέματα οργάνωσης και συνέπειας, όσο και σε άλλες κοινωνικές δεξιότητες.
Στείλε μήνυμα στο info@powerfulsolutions.gr για το τι ακριβώς χρειάζεσαι ή κάλεσε στο 6932146045.
6. Ρώτα τους Προηγούμενους Εργοδότες ή Συνεργάτες
Οι συστάσεις είναι ένας ακόμα τρόπος να διαπιστώσεις αν κάποιος είναι οργανωτικός. Ρώτα παλιούς εργοδότες:
«Ήταν συνεπής στις προθεσμίες;»
«Χρειαζόταν διαρκώς καθοδήγηση ή μπορούσε να αυτοδιαχειρίζεται τις υποχρεώσεις του;»
«Ήταν από τους ανθρώπους που έφερναν λύσεις ή δημιουργούσαν επιπλέον προβλήματα με την ανοργανωσιά τους;»
Οι απαντήσεις μπορεί να σου αποκαλύψουν πολλά!
7. Πρόσεξε τη Συμπεριφορά του Κατά τη Διαδικασία Πρόσληψης
Ο τρόπος που κάποιος προσεγγίζει τη διαδικασία πρόσληψης είναι μια ένδειξη του πώς λειτουργεί γενικότερα. Ήρθε στην ώρα του για τη συνέντευξη; Σου έστειλε σωστά δομημένα emails; Αν η επικοινωνία του είναι ακατάστατη, το ίδιο πιθανότατα θα είναι και η δουλειά του.
Συμπέρασμα: Οργανωτικές Δεξιότητες ή Χάος;
Η οργανωτικότητα είναι μια δεξιότητα που δεν φαίνεται πάντα με την πρώτη ματιά, αλλά είναι κρίσιμη για την απόδοση και την αποτελεσματικότητα ενός εργαζομένου. Χρησιμοποίησε τις παραπάνω τεχνικές για να εντοπίσεις τους υποψηφίους που μπορούν να φέρουν τάξη και όχι… χάος στην επιχείρησή σου.
Έχεις εντοπίσει ποτέ κάποιον που φαινόταν οργανωτικός αλλά τελικά δεν ήταν; Μοιράσου την εμπειρία σου στα σχόλια!
Καλή επιτυχία στην επόμενη πρόσληψή σου!
ΤΟ ΔΩΡΟ ΜΑΣ ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ!
ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΤΟ ΔΩΡΕΑΝ Ε-ΒΟΟΚ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ! ΠΑΤΗΣΕ ΕΔΩ!
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!
Αν αναζητάς τρόπους για να ενισχύσεις τη θετική σκέψη, την αυτοπεποίθηση και τα κίνητρά σου, και να αναπτύξεις τη νοοτροπία του νικητή ώστε να πετύχεις τους στόχους σου, το e-book 'Πώς να παρακινήσετε τον εαυτό σας' αποτελεί αναγκαίο ανάγνωσμα.
Με πρακτικές συμβουλές, αυτό το ηλεκτρονικό βιβλίο θα σε καθοδηγήσει στο πώς να αποκτήσεις και να διατηρήσεις τα κίνητρά σου προς την επίτευξη των στόχων και την υλοποίηση των φιλοδοξιών σου σε κάθε επίπεδο της επιχειρηματικής σου δραστηριότητας, αλλά και σε άλλους τομείς της ζωής σου.
Καλή επιτυχία!
Χρειάζεσαι υποστήριξη για την υλοποίηση των στόχων σου,
την καλύτερη οργάνωση της επιχείρησης,
την αξιολόγηση προσωπικού και υποψηφίων
ή τη βελτίωση της απόδοσής της;
Χρειάζεσαι υπηρεσίες δημιουργίας περιεχομένου όπως άρθρα, ebooks κ.λπ. ;
Επικοινώνησε μαζί μας συμπληρώνοντας μια φόρμα επικοινωνίας ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ
ή στείλε μας email στο info@powerfulsolutions.gr
αναφέροντας τα στοιχεία σου και ένα τηλέφωνο επικοινωνίας για να σε καλέσουμε
Comments