top of page

9 σημαντικά προβλήματα που ίσως πλήττουν την εταιρεία σας - και οι συμβουλές μας!



9 σημαντικά προβλήματα που ίσως πλήττουν την εταιρεία σας - και οι συμβουλές μας!


Στον σημερινό επιχειρηματικό κόσμο, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να γνωρίζετε τα μεγάλα προβλήματα που θα μπορούσαν να βλάψουν την εταιρεία σας. Η αγνόηση αυτών των προβλημάτων θα τα επιδεινώσει και θα μπορούσε τελικά να οδηγήσει στην πτώση της επιχείρησής σας, εάν δεν αντιμετωπιστούν εγκαίρως και αποτελεσματικά.


Ας δούμε 9 σημαντικά προβλήματα, καθώς και μερικές συμβουλές μας, που θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν:


1. Έλλειψη σαφών στόχων και σκοπών

2. Αναποτελεσματική επικοινωνία

3. Κακή διαχείριση του χρόνου

4. Λανθασμένη ανάθεση καθηκόντων

5. Μικροδιαχείριση

6. Ανεπαρκής κατάρτιση

7. Συχνή αλλαγή προσωπικού

8. Έλλειψη οικονομικής ή νομικής πειθαρχίας

9. Έλλειψη εστίασης στον πελάτη


1. Έλλειψη σαφών στόχων και σκοπών


Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις σήμερα είναι η έλλειψη σαφών στόχων και σκοπών. Χωρίς σαφή αίσθηση του τι προσπαθούν να επιτύχουν, οι επιχειρήσεις μπορεί γρήγορα να χάσουν την εστίασή τους και να βαλτώσουν στις καθημερινές λειτουργίες. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια παραγωγικότητας και, τελικά, κερδών.


Υπάρχουν μερικά βασικά πράγματα που πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις για να θέσουν σαφείς στόχους και σκοπούς.


Αρχικά, πρέπει να προσδιορίσουν τι θέλουν να επιτύχουν. Αυτό μπορεί να φαίνεται προφανές, αλλά μπορεί να είναι δύσκολο να γίνει. Οι επιχειρήσεις πρέπει να αφιερώσουν χρόνο για να καθίσουν και να σκεφτούν τι θέλουν να επιτύχουν βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα και να προσδιορίσουν τους στόχους τους. Χωρίς αυτούς τους στόχους, θα είναι δύσκολο να μετρηθεί η πρόοδος και να διαπιστωθεί αν οι στόχοι επιτυγχάνονται ή όχι.


Στη συνέχεια, οι επιχειρήσεις πρέπει να διασφαλίσουν ότι όλοι στην εταιρεία γνωρίζουν τους στόχους και τους σκοπούς. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γνωστοποιούνται οι στόχοι σε όλους τους εργαζομένους και να τους παρέχονται οι πόροι που χρειάζονται για να βοηθήσουν στην επίτευξή τους.


Με τον καθορισμό σαφών στόχων και σκοπών, οι επιχειρήσεις μπορούν να διασφαλίσουν ότι εργάζονται πάντα προς έναν κοινό στόχο και ότι όλοι στην εταιρεία γνωρίζουν ποιος είναι αυτός ο στόχος.


2. Αναποτελεσματική επικοινωνία


Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους η επικοινωνία μπορεί να καταρρεύσει σε μια εταιρεία. Θα μπορούσε να είναι ότι οι άνθρωποι είναι πολύ απασχολημένοι για να μιλήσουν μεταξύ τους ή ότι βρίσκονται σε διαφορετικά μέρη του κόσμου και σε διαφορετικές ζώνες ώρας. Θα μπορούσε επίσης να είναι ότι η εταιρική κουλτούρα δεν ευνοεί την ανοιχτή επικοινωνία ή ότι η εταιρεία διανύει μια δύσκολη περίοδο και οι άνθρωποι αισθάνονται αγχωμένοι. Όποιος κι αν είναι ο λόγος, η αναποτελεσματική επικοινωνία μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις σε μια εταιρεία.


Υπάρχουν μερικοί βασικοί τρόποι με τους οποίους η αναποτελεσματική επικοινωνία μπορεί να βλάψει μια επιχείρηση.

Πρώτον, μπορεί να οδηγήσει σε παρεξηγήσεις και λάθη. Εάν οι άνθρωποι δεν επικοινωνούν σωστά, τότε είναι πιο πιθανό να κάνουν λάθη. Αυτό μπορεί να κοστίσει ακριβά, τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα.


Δεύτερον, μπορεί να οδηγήσει σε έλλειψη εμπιστοσύνης. Εάν οι εργαζόμενοι δεν αισθάνονται ότι μπορούν να βασίζονται ο ένας στον άλλον ή εάν δεν αισθάνονται ότι ενημερώνονται, τότε είναι πιθανό να αποσυνδεθούν και να μην έχουν κίνητρα.


Τέλος, η αναποτελεσματική επικοινωνία μπορεί να οδηγήσει σε συγκρούσεις. Εάν οι άνθρωποι δεν επικοινωνούν, τότε είναι πιο πιθανό να παρερμηνεύουν ο ένας τις πράξεις και τα λόγια του άλλου, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε διαφωνίες και ακόμη και σε νομικά προβλήματα.


Η αναποτελεσματική επικοινωνία είναι ένα σοβαρό πρόβλημα για κάθε επιχείρηση και πρέπει να αντιμετωπιστεί. Υπάρχουν μερικά βήματα που μπορούν να λάβουν οι εταιρείες για να βελτιώσουν την επικοινωνία, όπως η καθιέρωση τακτικών συναντήσεων ελέγχου και ο καθορισμός συγκεκριμένων τρόπων και καναλιών επικοινωνίας. Ωστόσο, το πιο σημαντικό είναι να δημιουργηθεί μια κουλτούρα ανοιχτής και ειλικρινούς επικοινωνίας, όπου οι άνθρωποι θα νιώθουν ότι μπορούν να μιλήσουν χωρίς να φοβούνται αντίποινα. Μόνο τότε θα μπορέσει μια εταιρεία να ξεπεράσει πραγματικά τα προβλήματα επικοινωνίας που την εμποδίζουν.


3. Κακή διαχείριση του χρόνου


Η κακή διαχείριση του χρόνου είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα επιχειρηματικά προβλήματα και μπορεί να έχει σοβαρό αντίκτυπο στην εταιρεία σας. Μπορεί να οδηγήσει σε χαμένες προθεσμίες, χαμένη παραγωγικότητα, ακόμη και χαμένες ευκαιρίες.


Υπάρχουν μερικές κύριες αιτίες για την κακή διαχείριση του χρόνου. Μία από αυτές είναι η έλλειψη σαφούς σχεδίου ή στόχου. Χωρίς στόχο, είναι εύκολο να ξεφύγετε και να σπαταλήσετε χρόνο. Μια άλλη αιτία είναι η αναβλητικότητα. Όταν αναβάλλετε τις εργασίες, συχνά διαρκούν περισσότερο από όσο θα έπρεπε και μπορεί να καταλήξουν να εκτροχιάσουν ολόκληρο το πρόγραμμά σας.


Η λύση για την κακή διαχείριση του χρόνου είναι να οργανωθείτε και να αναπτύξετε ένα σχέδιο. Ξεκινήστε θέτοντας τους στόχους σας και τις προθεσμίες για την υλοποίησή τους. Στη συνέχεια, αναλύστε κάθε στόχο σε μικρότερες εργασίες και κάνετε μια λίστα με αυτές. Καθώς ολοκληρώνετε κάθε εργασία, τσεκάρετέ την στη λίστα σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να παραμείνετε στο σωστό δρόμο και να έχετε κίνητρο.


Αν πιάνετε τον εαυτό σας να αναβάλλει, προσπαθήστε να βρείτε τη βασική αιτία. Αισθάνεστε καταβεβλημένοι; Είναι κάτι που αποφεύγετε επειδή είναι δύσκολο; Είναι κάτι που δεν γνωρίζετε πώς να το διαχειριστείτε ή να το επιλύσετε; Μόλις εντοπίσετε την αιτία, μπορείτε να λάβετε μέτρα για να την ξεπεράσετε. Για παράδειγμα, αν αναβάλλετε επειδή μια εργασία είναι δύσκολη, δοκιμάστε να την αναλύσετε σε μικρότερα βήματα. Ή, αν αναβάλλετε επειδή αισθάνεστε καταβεβλημένοι, δοκιμάστε να κάνετε κάτι άλλο που είναι πιο εύκολο και θα σας κάνει να νιώσετε καλύτερα μόλις το πραγματοποιήσετε, ώστε να βρείτε έπειτα το κουράγιο να κάνετε τη συγκεκριμένη εργασία.


Με τη λήψη αυτών των βημάτων, μπορείτε να ξεπεράσετε την κακή διαχείριση του χρόνου και να επαναφέρετε την εταιρεία σας σε καλή πορεία.


4. Λανθασμένη ανάθεση καθηκόντων


Ένα από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις σήμερα είναι η λανθασμένη ανάθεση καθηκόντων. Όταν στους εργαζόμενους ανατίθενται καθήκοντα που είναι εκτός της περιγραφής της εργασίας τους, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αίσθημα υπερφόρτωσης και μπορεί να εμποδίσει την ικανότητά τους να ολοκληρώσουν σωστά την εργασία τους. Επιπλέον, αυτό μπορεί επίσης να οδηγήσει σε δυσαρέσκεια μεταξύ των εργαζομένων, καθώς μπορεί να αισθάνονται ότι ο φόρτος εργασίας τους είναι άδικος.


Η σωστή ανάθεση είναι βασικό στοιχείο κάθε επιτυχημένης επιχείρησης, ωστόσο πολλές εταιρείες δυσκολεύονται με αυτήν.


Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους η σωστή ανάθεση είναι τόσο σημαντική:


Για αρχή, επιτρέπει στους διευθυντές και τους προϊσταμένους επιχειρήσεων να επικεντρωθούν σε πιο σημαντικά καθήκοντα. Εάν ασχολούνται συνεχώς με δευτερεύοντα καθήκοντα, είναι δύσκολο να εστιάσουν στη μεγάλη εικόνα. Με την ανάθεση, μπορούν να απελευθερώσουν το χρόνο τους για να ασχοληθηθούν με πιο σημαντικά θέματα.


Επιπλέον, η σωστή ανάθεση σάς δίνει τη δυνατότητα να εκμεταλλευτείτε τις δεξιότητες και την εμπειρία των υπαλλήλων σας. Εάν έχετε μέλη του προσωπικού σας που είναι καλοί σε ορισμένες εργασίες, αναθέστε τους αυτές τις εργασίες και αφήστε τους να χρησιμοποιήσουν τις ικανότητές τους προς όφελος της εταιρείας.


Τέλος, η σωστή ανάθεση μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση του ηθικού των υπαλλήλων σας. Όταν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι μπορούν να συνεισφέρουν και να κάνουν τη διαφορά, είναι πιο πιθανό να δεσμευτούν και να κινητοποιηθούν.


Εάν η εταιρεία σας δυσκολεύεται με τη σωστή ανάθεση, υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την κατάσταση.


Πρώτον, κάθε πόστο πρέπει να έχει μια γραπτή περιγραφή εργασίας, την οποία γνωρίζει ο υπάλληλος που έχει αυτό το πόστο, και εργάζεται σύμφωνα με αυτή. Αν δεν έχετε γραπτές περιγραφές εργασίας για κάθε θέση, τότε θα χρειαστεί να τις φτιάξετε και να τις δώσετε στους υπαλλήλους σας.


Δεύτερον, βεβαιωθείτε ότι αναθέτετε τα σωστά καθήκοντα στους σωστούς υπαλλήλους. Δεν είναι όλοι καλοί σε όλα, οπότε είναι σημαντικό να αναθέτετε καθήκοντα με βάση την ικανότητα και το πόστο που έχουν στην επιχείρηση.


Τρίτον, να είστε ξεκάθαροι ως προς τις προσδοκίες σας. Όταν αναθέτετε μια εργασία, βεβαιωθείτε ότι το άτομο στο οποίο την αναθέτετε καταλαβαίνει τι πρέπει να γίνει και πώς θα θέλατε να γίνει.


Και τέλος, εμπιστευτείτε τους υπαλλήλους σας. Μόλις αναθέσετε μια εργασία, αντισταθείτε στην παρόρμηση να κάνετε διαρκώς ελέγχους. Χρειάζεται ένας μικρός έλεγχος που και που, αλλά αν εμπιστεύεστε τους υπαλλήλους σας, είναι πιθανό να εκτελέσουν την εργασία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ακόμα και χωρίς διαρκή έλεγχο.


Η σωστή ανάθεση είναι ένα κρίσιμο μέρος κάθε επιχείρησης, αλλά πολλές εταιρείες δυσκολεύονται με αυτήν. Αφιερώνοντας χρόνο για να κατανοήσετε τη σημασία της σωστής ανάθεσης και εφαρμόζοντας ορισμένες βέλτιστες πρακτικές, μπορείτε να κάνετε την ανάθεση να λειτουργήσει καλά για την επιχείρησή σας.


5. Μικροδιαχείριση


Μικροδιαχείριση είναι η υπερβολική επίβλεψη ή έλεγχος της ομάδας από έναν διευθυντή και είναι ενοχλητική για την ομάδα. Ένας διευθυντής που συνήθως μικροδιαχειρίζεται θα βρίσκει αινιγματική κάθε στάση του προσωπικού του και θα κριτικάρει διαρκώς είτε αυτούς είτε το έργο που έχουν αναλάβει. Αυτό συμβαίνει επειδή ο διευθυντής θέλει να ολοκληρώνει επιτυχώς τα πάντα ή να παρακολουθεί αυστηρά τι γίνεται.


Οι διευθυντές που ασκούν μικροδιαχείριση το κάνουν συχνά επειδή δεν εμπιστεύονται τους υπαλλήλους τους να κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Ωστόσο, αυτή η συμπεριφορά μπορεί στην πραγματικότητα να καταλήξει να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό.


Όταν οι μάνατζερ κάνουν μικροδιαχείριση, στέλνουν το μήνυμα ότι δεν πιστεύουν ότι οι υπάλληλοί τους είναι ικανοί να φέρουν εις πέρας σωστά το έργο που έχουν αναλάβει. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια ηθικού και κινήτρων και, τελικά, σε μειωμένη παραγωγικότητα.


Επιπλέον, η μικροδιαχείριση μπορεί να οδηγήσει σε αίσθημα συνεχούς πίεσης, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε λάθη. Μπορεί επίσης να δημιουργήσει ένα εχθρικό εργασιακό περιβάλλον, όπου οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι παρακολουθούνται και αξιολογούνται συνεχώς.


Τελικά, η μικροδιαχείριση είναι πιθανό να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό. Εάν διαπιστώσετε ότι κάνετε μικροδιαχείριση, είναι σημαντικό να προσπαθήσετε να κάνετε ένα βήμα πίσω και να εμπιστευτείτε τους υπαλλήλους σας να κάνουν τη δουλειά τους.


6. Ανεπαρκής κατάρτιση


Η ανεπαρκής κατάρτιση είναι ένα σημαντικό επιχειρηματικό πρόβλημα που βλάπτει την εταιρεία σας. Οι εργαζόμενοι πρέπει να εκπαιδεύονται σωστά προκειμένου να είναι παραγωγικοί και αποτελεσματικοί. Όταν οι εργαζόμενοι δεν εκπαιδεύονται σωστά, μπορεί να κάνουν λάθη, να είναι λιγότερο παραγωγικοί και να προκαλέσουν προβλήματα στην εταιρεία σας.


Ορισμένες εταιρείες δεν επενδύουν αρκετά στην εκπαίδευση των εργαζομένων. Μπορεί να πιστεύουν ότι δεν είναι απαραίτητη ή μπορεί να μην έχουν τον προϋπολογισμό γι' αυτό. Όμως, η σωστή εκπαίδευση είναι απαραίτητη για να μπορούν οι υπάλληλοί σας να κάνουν καλά τη δουλειά τους.


Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι κατάρτισης που μπορεί να χρειάζονται οι υπάλληλοί σας. Είναι σημαντικό να αξιολογείτε τις ανάγκες των υπαλλήλων σας και να παρέχετε την κατάλληλη κατάρτιση. Ορισμένοι υπάλληλοι μπορεί να χρειάζονται τεχνική κατάρτιση, ενώ άλλοι μπορεί να χρειάζονται κατάρτιση στην εξυπηρέτηση πελατών.


Εάν δεν παρέχετε επαρκή κατάρτιση στους υπαλλήλους σας, ήρθε η ώρα να το αλλάξετε αυτό. Η επένδυση στην εκπαίδευση των εργαζομένων θα αποδώσει μακροπρόθεσμα. Οι υπάλληλοί σας θα είναι πιο παραγωγικοί και η εταιρεία σας θα είναι πιο επιτυχημένη.


7. Συχνή αλλαγή προσωπικού


Καμία εταιρεία δεν εξαιρείται από το πρόβλημα της εναλλαγής των εργαζομένων. Πρόκειται για έναν εγγενή κίνδυνο της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Μπορείτε, ωστόσο, να λάβετε μέτρα για να μειώσετε τις επιπτώσεις της εναλλαγής των εργαζομένων ή ακόμη και να την αποτρέψετε σε μεγάλο βαθμό.


Ακολουθούν επτά σημαντικά επιχειρηματικά προβλήματα που προκαλούνται από την εναλλαγή των εργαζομένων και τι μπορείτε να κάνετε γι' αυτά.


α. Μειωμένη παραγωγικότητα. Όταν ένας εργαζόμενος φεύγει, δεν είναι μόνο η δουλειά του που μένει ημιτελής. Η απώλεια της παραγωγικότητας μπορεί να γίνει αισθητή σε ολόκληρη την εταιρεία, καθώς οι υπόλοιποι εργαζόμενοι προσπαθούν να καλύψουν τον φόρτο εργασίας. Τι μπορείτε να κάνετε; Πρώτον, προσπαθήστε να εντοπίσετε ποιοι ρόλοι είναι οι πιο κρίσιμοι για την επιτυχία της εταιρείας σας και θέστε σε εφαρμογή μέτρα για την αποτροπή της απώλειας προσωπικού σε αυτές τις θέσεις. Δεύτερον, δημιουργήστε μια λεπτομερή διαδικασία ενημέρωσης και κατάρτισης για τις νέες προσλήψεις, ώστε να μπορέσουν να πιάσουν δουλειά και να είναι παραγωγικές από την πρώτη μέρα.


β. Απώλεια γνώσης. Κάθε εργαζόμενος έχει πολύτιμες γνώσεις και δεξιότητες που φέρνει στο τραπέζι. Όταν ένας υπάλληλος φεύγει, παίρνει μαζί του αυτές τις γνώσεις. Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα επιζήμιο για τις μικρές επιχειρήσεις που δεν έχουν την πολυτέλεια να χάσουν τη γνώση των βασικών υπαλλήλων τους. Η λύση; Διασταυρούμενη εκπαίδευση των υπαλλήλων σας, ώστε τουλάχιστον οι κρίσιμες γνώσεις να διαχέονται σε όλη την εταιρεία.


γ. Κόστος πρόσληψης και κατάρτισης. Η εύρεση και η εκπαίδευση νέων εργαζομένων κοστίζει χρήματα. Όχι μόνο πρέπει να ξοδέψετε χρήματα για τις αγγελίες και την πρόσληψη, αλλά πρέπει επίσης να ξοδέψετε χρόνο και πόρους για την εκπαίδευση του νέου υπαλλήλου. Και, εν τω μεταξύ, εξακολουθείτε να προσπαθείτε να διατηρήσετε την ομαλή λειτουργία της επιχείρησής σας με μειωμένο εργατικό δυναμικό. Ο καλύτερος τρόπος για να το καταπολεμήσετε αυτό είναι να αποτρέψετε εξαρχής την αλλαγή προσωπικού. Βεβαιωθείτε ότι κάνετε ό,τι μπορείτε για να διατηρήσετε τους καλύτερους υπαλλήλους σας.


δ. Αυξημένα επίπεδα άγχους. Η αλλαγή προσωπικού μπορεί να είναι αγχωτική για όλους τους εμπλεκόμενους. Για τους διευθυντές, που έχουν αναλάβει να βρουν και να εκπαιδεύσουν τον νέο υπάλληλο, μπορεί να είναι πολλή δουλειά. Για τους υπαλλήλους, που πρέπει να αναλάβουν να καλύψουν την έλλειψη, μπορεί να είναι απογοητευτικό. Και για την εταιρεία στο σύνολό της, μπορεί να είναι αποδιοργανωτικό. Το κλειδί για την ελαχιστοποίηση του άγχους είναι η καλή επικοινωνία. Κρατήστε τους υπαλλήλους σας ενήμερους και πληροφορήστε τους για το τι να περιμένουν.


ε. Χάνετε τις προθεσμίες. Όταν ένας εργαζόμενος φεύγει, μπορεί να ανατρέψει τα σχέδια της εταιρείας σας. Αν ο υπάλληλος εργαζόταν σε ένα έργο που λήγει σύντομα, μπορεί να χρειαστεί να αγωνιστείτε για να βρείτε κάποιον να αναλάβει το κενό. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε χαμένες προθεσμίες και δυσαρεστημένους πελάτες. Ο καλύτερος τρόπος για να το αποφύγετε αυτό είναι να διαθέτετε ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης για βασικά έργα. Με αυτόν τον τρόπο, αν ένας εργαζόμενος αποχωρήσει, μπορείτε να αναθέσετε γρήγορα το έργο σε κάποιον άλλο και να διατηρήσετε τα πράγματα σε κανονική πορεία.


στ. Χαμηλότερο ηθικό. Η εναλλαγή των εργαζομένων μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στο ηθικό. Όταν κάποιος φεύγει, μπορεί να κάνει τους υπόλοιπους εργαζόμενους να αισθάνονται ότι δεν τους εκτιμούν. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των κινήτρων και της παραγωγικότητας. Η λύση είναι η δημιουργία μιας κουλτούρας εκτίμησης.


8. Έλλειψη λογιστικής ή νομικής πειθαρχίας


Η έλλειψη λογιστικής ή νομικής πειθαρχίας είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που πλήττουν τις επιχειρήσεις σήμερα. Αυτό περιλαμβάνει την ανεπαρκή τήρηση λογιστικών βιβλίων, την αποτυχία παρακολούθησης τιμολογίων και τη μη ύπαρξη κατάλληλης τεκμηρίωσης για φορολογικούς σκοπούς. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικά οικονομικά προβλήματα και νομικά ζητήματα στην πορεία.


Πολλές επιχειρήσεις αδυνατούν να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της λογιστικής και νομικής πειθαρχίας μέχρι να είναι πολύ αργά. Μέχρι τότε, μπορεί να αντιμετωπίζουν ήδη σοβαρές οικονομικές δυσκολίες ή νομικά προβλήματα. Αυτό μπορεί να είναι εξαιρετικά επιζήμιο για μια επιχείρηση, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω οικονομικά προβλήματα και νομικά ζητήματα.


Είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις να προλαμβάνουν ό,τι έχει να κάνει με οικονομικά, λογιστικά και νομικά θέματα. Θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι τηρούν ακριβή αρχεία, παρακολουθούν τα τιμολόγια και τεκμηριώνουν τα πάντα για φορολογικούς σκοπούς. Με τη λήψη αυτών των μέτρων, οι επιχειρήσεις μπορούν να αποφύγουν πολλά από τα λογιστικά και νομικά προβλήματα που μπορεί να τους βλάψουν.


9. Έλλειψη εστίασης στον πελάτη


Στον σημερινό επιχειρηματικό κόσμο, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να κρατάτε τους πελάτες σας ευχαριστημένους. Αλλά μερικές φορές, οι εταιρείες αναλώνονται τόσο πολύ σε άλλες πτυχές της λειτουργίας της επιχείρησής τους, που ξεχνούν να εστιάσουν στον πελάτη.


Ακολουθούν επτά σημαντικά προβλήματα που σχετίζονται με τους πελάτες και μπορούν να βλάψουν την εταιρεία σας, αν δεν είστε προσεκτικοί.


α. Δεν ακούτε τα σχόλια των πελατών


Οι πελάτες αποτελούν την αιμοδοσία κάθε επιχείρησης, οπότε είναι σημαντικό να ακούτε τι έχουν να πουν. Εάν δεν συλλέγετε τακτικά σχόλια και γνώμες από τους πελάτες σας, χάνετε πολύτιμες πληροφορίες που θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε την επιχείρησή σας.


β. Δεν ενεργείτε βάσει των σχολίων των πελατών


Μόλις συλλέξετε σχόλια από τους πελάτες σας, είναι σημαντικό να ενεργήσετε βάσει αυτών. Αν δεν κάνετε αλλαγές με βάση αυτά που σας λένε οι πελάτες σας, γρήγορα θα απογοητευτούν.


γ. Αποτυχία εξατομίκευσης της εμπειρίας του πελάτη


Στη σημερινή ανταγωνιστική αγορά, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να εξατομικεύσετε την εμπειρία του πελάτη. Εάν οι πελάτες σας δεν αισθάνονται ότι λαμβάνουν μια εξατομικευμένη εμπειρία, είναι πιθανό να πάνε αλλού.


δ. Αγνοώντας τον ανταγωνισμό


Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τον ανταγωνισμό σας και να προσαρμόζετε τη στρατηγική σας αναλόγως. Αν δεν δίνετε προσοχή στο τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας, βρίσκεστε σε μειονεκτική θέση.


ε. Χάνοντας την επαφή με τους πελάτες σας


Καθώς η επιχείρησή σας αναπτύσσεται, είναι σημαντικό να διατηρείτε στενή σχέση με τους πελάτες σας. Αν χάσετε την επαφή με τους πελάτες σας, θα χάσετε γρήγορα τη δουλειά τους.


στ. Δεν είστε διαθέσιμοι όταν σας χρειάζονται οι πελάτες σας


Αν οι πελάτες σας δεν μπορούν να σας βρουν όταν το χρειάζονται, θα απογοητευτούν γρήγορα. Βεβαιωθείτε ότι είστε διαθέσιμοι όταν σας χρειάζονται οι πελάτες σας, αλλιώς κινδυνεύετε να τους χάσετε.


ζ. Αποτυχία παρακολούθησης και διατήρησης της σχέσης


Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε τους πελάτες σας και να διατηρήσετε τη σχέση σας μαζί τους, ειδικά μετά από αλληλεπιδράσεις πωλήσεων ή εξυπηρέτησης. Αν δεν κάνετε follow up, κινδυνεύετε να χάσετε την εμπιστοσύνη του πελάτη.


Αν δεν είστε προσεκτικοί με τους πελάτες σας, αυτά τα προβλήματα μπορεί να βλάψουν την εταιρεία σας. Εστιάζοντας στους πελάτες σας και δίνοντάς τους την καλύτερη δυνατή εμπειρία, μπορείτε να αποφύγετε αυτές τις παγίδες και να διατηρήσετε την επιχείρησή σας ακμαία.

 

Εάν δεν αντιμετωπιστούν αυτά τα 9 σημαντικά προβλήματα, θα συνεχίσουν να βλάπτουν την εταιρεία σας και θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην πτώση της.


Υπάρχουν όμως και κάποια καλά νέα. Μπορείτε να τα ξεπεράσετε κάνοντας μερικές απλές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας σας. Ρίχνοντας μια πιο προσεκτική ματιά στις επιχειρηματικές σας πρακτικές, μπορείτε να βρείτε λύσεις σε αυτά τα προβλήματα και να επαναφέρετε την εταιρεία σας σε καλό δρόμο.



Για να σας βοηθήσουμε σε οποιοδήποτε από τα παραπάνω θέματα και την επίτευξη των στόχων σας, επικοινωνήστε μαζί μας συμπληρώνοντας μια φόρμα επικοινωνίας ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ

 

ΔΩΡΕΑΝ E-BOOK

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ


ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ


ΕΝΑΣ ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

ΓΙΑ ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ


ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΠΟ ΕΔΩ!



Πάρτε ΤΩΡΑ αυτό το Δωρεάν ηλεκτρονικό βιβλίο

και βελτιώστε τα αποτελέσματά σας στις προσλήψεις!





Comments


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page