top of page

Γράψτε ένα Επιχειρηματικό Πλάνο σε 8 Απλά Βήματα




Πώς να γράψετε ένα Επιχειρηματικό Πλάνο σε 8 Απλά Βήματα


Είτε ξεκινάτε μια μικρή επιχείρηση είτε ξεκινάτε ένα νέο έργο στο πλαίσιο μιας μεγάλης εταιρείας, η ύπαρξη ενός καλά επεξεργασμένου επιχειρηματικού πλάνου είναι απαραίτητη για την επιτυχία σας.


Τι είναι όμως το επιχειρηματικό πλάνο;


Το επιχειρηματικό σχέδιο είναι ένα βασικό έγγραφο για κάθε νέα επιχείρηση. Περιγράφει τους στόχους και τους σκοπούς μιας επιχείρησης, καθώς και τις στρατηγικές και τις τακτικές που θα χρησιμοποιηθούν για την επίτευξή τους. Είναι σημαντικό να έχετε εκπονήσει ένα επιχειρηματικό πλάνο πριν από την έναρξη μιας επιχείρησης, καθώς θα σας δώσει έναν οδικό χάρτη που θα ακολουθήσετε και θα σας βοηθήσει να αποφύγετε τυχόν δαπανηρά λάθη.


Τι περιλαμβάνει ένα καλό επιχειρηματικό πλάνο;


Υπάρχουν πολλά διαφορετικά στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνονται σε ένα επιχειρηματικό σχέδιο. Μερικά από τα πιο σημαντικά στοιχεία είναι μια περίληψη, το προϊόν ή η προσφορά υπηρεσιών, η ομάδα διοίκησης και διαχείρισης, το χρηματοοικονομικό σχέδιο, το πλάνο του marketing και της παραγωγής, καθώς και οι κίνδυνοι και οι ευκαιρίες.


Η περίληψη είναι μια σύντομη επισκόπηση του επιχειρηματικού σχεδίου και θα πρέπει να είναι το πρώτο πράγμα που διαβάζουν οι δυνητικοί επενδυτές ή άλλοι ενδιαφερόμενοι. Θα πρέπει να παρέχει μια σαφή και συνοπτική επισκόπηση της επιχείρησης, των στόχων της και των στρατηγικών της.


Η ανάλυση του προσφερόμενου προϊόντος ή υπηρεσίας θα πρέπει να εξηγεί τι πουλάει η επιχείρηση και γιατί είναι μοναδική ή διαφορετική από άλλες επιχειρήσεις του ίδιου κλάδου. Θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνει μια επισκόπηση της στρατηγικής τιμολόγησης και του τρόπου με τον οποίο το προϊόν ή η υπηρεσία θα παραδίδεται στους πελάτες.


Η ανάπτυξη της διοικητικής και διαχειριστικής ομάδας θα πρέπει να περιλαμβάνει τα βιογραφικά των βασικών μελών της ομάδας, καθώς και την εμπειρία και τα προσόντα τους. Το τμήμα αυτό θα πρέπει επίσης να περιγράφει τους ρόλους και τις αρμοδιότητες κάθε μέλους της ομάδας.


Το χρηματοοικονομικό σχέδιο θα πρέπει να περιλαμβάνει μια πρόβλεψη των οικονομικών επιδόσεων της επιχείρησης, καθώς και τυχόν επενδύσεις που θα απαιτηθούν για να ξεκινήσει η επιχείρηση. Θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνει λεπτομέρειες σχετικά με τα έσοδα και τα έξοδα, καθώς και τυχόν κινδύνους και ευκαιρίες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την οικονομική απόδοση της επιχείρησης.


Το πλάνο του μάρκετινγκ θα πρέπει να περιλαμβάνει μια επισκόπηση της τρέχουσας κατάστασης της αγοράς, συμπεριλαμβανομένης της ανάλυσης του ανταγωνισμού, της αγοράς-στόχου και των στρατηγικών για την προσέγγιση της εν λόγω αγοράς. Θα πρέπει να περιλαμβάνει έρευνα αγοράς για τον εντοπισμό τυχόν τάσεων ή ευκαιριών που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν. Θα πρέπει επίσης να περιέχει προϋπολογισμό και χρονοδιάγραμμα για την εκστρατεία μάρκετινγκ.


Το πλάνο παραγωγής θα πρέπει να περιέχει μια σαφή και συνοπτική περιγραφή των προϊόντων ή των υπηρεσιών της εταιρείας, καθώς και μια λεπτομερή περιγραφή της παραγωγικής διαδικασίας. Επιπλέον, θα πρέπει να περιλαμβάνει χρονοδιαγράμματα παραγωγής, προϋπολογισμό για υλικά και εργασία, καθώς και κατάλογο πιθανών κινδύνων και λύσεων.


Η ενότητα "Κίνδυνοι και ευκαιρίες" θα πρέπει να προσδιορίζει τυχόν κινδύνους που θα μπορούσαν να απειλήσουν την επιτυχία της επιχείρησης, καθώς και τυχόν ευκαιρίες που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για να βοηθήσουν την ανάπτυξη της επιχείρησης. Το τμήμα αυτό θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνει ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης για το πώς η επιχείρηση θα αντιμετωπίσει τυχόν απρόβλεπτους κινδύνους ή προκλήσεις.


Γιατί χρειάζεστε επιχειρηματικό πλάνο;


Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους μπορεί να χρειάζεστε ένα επιχειρηματικό πλάνο. Ίσως ξεκινάτε μια νέα επιχείρηση και πρέπει να προσελκύσετε επενδυτές. Ή ίσως έχετε ήδη μια μικρή επιχείρηση και θέλετε να την επεκτείνετε. Όπως και να έχει, ένα καλογραμμένο επιχειρηματικό πλάνο μπορεί να είναι το κλειδί της επιτυχίας.


Ακολουθούν οκτώ λόγοι για τους οποίους χρειάζεστε ένα επιχειρηματικό πλάνο:


1. Για να συγκεντρώσετε επενδύσεις

2. Για να πάρετε δάνειο

3. Για να σχεδιάσετε την επιχείρησή σας

4. Για να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό

5. Να παρακολουθείτε την πρόοδό σας

6. Για να κάνετε αλλαγές στην επιχείρησή σας

7. Για να προσελκύσετε ταλαντούχο προσωπικό

8. Για να διατηρήσετε την οργάνωσή σας



Η δημιουργία ενός επιχειρηματικού πλάνου δεν χρειάζεται να είναι περίπλοκη. Στην πραγματικότητα, μπορεί να αναλυθεί σε οκτώ απλά βήματα:


1. Καθορίστε την επιχείρησή σας


Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός επιχειρηματικού σχεδίου είναι να ορίσετε την επιχείρησή σας. Τι πουλάτε; Ποια είναι η αγορά-στόχος σας; Ποιοι είναι οι μακροπρόθεσμοι στόχοι σας; Η απάντηση σε αυτές τις ερωτήσεις θα σας δώσει μια καλύτερη κατανόηση του τι πρέπει να κάνετε για να ξεκινήσετε την επιχείρησή σας.


2. Κάντε την έρευνά σας για την αγορά


Πριν ξεκινήσετε να πουλάτε, πρέπει να κατανοήσετε την αγορά-στόχο σας. Ποιοι είναι οι υποψήφιοι αγοραστές σας; Τι χρειάζονται; Ποια είναι τα σημεία που χρειάζονται βοήθεια; Ποιες είναι οι αγοραστικές τους συνήθειες; Η απάντηση σε αυτές τις ερωτήσεις θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια στρατηγική μάρκετινγκ που θα προσεγγίσει την αγορά-στόχο σας και θα τους πείσει να αγοράσουν από εσάς.


3. Ορίστε τους στόχους σας


Τώρα που ξέρετε σε ποιους πουλάτε και τι χρειάζονται, μπορείτε να θέσετε τους στόχους σας. Τι θέλετε να επιτύχετε βραχυπρόθεσμα; Μακροπρόθεσμα; Ποιοι είναι οι στόχοι των πωλήσεών σας; Οι στόχοι μάρκετινγκ; Οι στόχοι σας θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε ένα σχέδιο δράσης και ένα χρονοδιάγραμμα για την επίτευξή τους.


4. Δημιουργήστε τη στρατηγική μάρκετινγκ


Τώρα που γνωρίζετε την αγορά-στόχο σας και τι χρειάζονται, μπορείτε να δημιουργήσετε μια στρατηγική μάρκετινγκ που θα τους προσεγγίσει εκεί που βρίσκονται. Ποια κανάλια θα χρησιμοποιήσετε; Ποιος είναι ο προϋπολογισμός σας; Τι είδους μήνυμα θέλετε να στείλετε; Η στρατηγική μάρκετινγκ σας θα πρέπει να είναι σχεδιασμένη για να προσεγγίσει την αγορά-στόχο σας και να τους πείσει να αγοράσουν από εσάς.


5. Γράψτε το επιχειρηματικό σας πλάνο


Με όλες τις παραπάνω πληροφορίες στα χέρια σας, είστε έτοιμοι να αρχίσετε να γράφετε το επιχειρηματικό σας πλάνο. Αυτό το έγγραφο θα είναι ο οδικός σας χάρτης, οπότε φροντίστε να συμπεριλάβετε όλες τις σημαντικές πληροφορίες, όπως την επισκόπηση της εταιρείας σας, τη στρατηγική μάρκετινγκ, τις οικονομικές προβλέψεις και τους στόχους σας.


6. Λάβετε σχόλια (feedback) για το επιχειρηματικό σας πλάνο


Μόλις γράψετε το επιχειρηματικό σας πλάνο, είναι σημαντικό να λάβετε σχόλια και γνώμες μόνο από θετικά άτομα που μπορούν να σας δώσουν πραγματικά πολύτιμες πληροφορίες για να σας βοηθήσουν να επιτύχετε. Μιλήστε με δυνητικούς πελάτες ή ειδικούς του κλάδου που είναι αποδεδειγμένα επιτυχημένοι. Η λήψη σχολίων θα σας βοηθήσει να τελειοποιήσετε το επιχειρηματικό σας πλάνο και να το κάνετε ακόμη καλύτερο.


7. Κάντε αναθεωρήσεις στο επιχειρηματικό σας πλάνο


Με βάση τα σχόλια που λάβατε, κάντε αναθεωρήσεις στο επιχειρηματικό σας πλάνο. Αυτή είναι η ευκαιρία σας να κάνετε το πλάνο σας ακόμη πιο ισχυρό.


8. Εφαρμόστε το επιχειρηματικό σας πλάνο


Τώρα ήρθε η ώρα να αναλάβετε δράση και να εφαρμόσετε το επιχειρηματικό σας πλάνο. Δημιουργήστε τον ιστότοπό σας ή τροποποιήστε τον ώστε να ταιριάζει στο πλάνο σας. Ξεκινήστε τις εκστρατείες μάρκετινγκ και αρχίστε να πουλάτε.


Αν αφιερώσετε χρόνο για να κάνετε την έρευνά σας και να ακολουθήσετε αυτά τα απλά βήματα, θα είστε σε καλό δρόμο για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου και αποτελεσματικού επιχειρηματικού πλάνου.



Για υποστήριξη στην υλοποίηση του οράματος και των πλάνων σας για την επιχείρησή σας είμαστε εδώ για σας!

Για να σας βοηθήσουμε στην επίτευξη των στόχων σας, επικοινωνήστε μαζί μας συμπληρώνοντας μια φόρμα επικοινωνίας ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ





Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page