top of page

6 τρόποι για να δημιουργήσετε ένα θετικό εργασιακό περιβάλλον



6 τρόποι για να δημιουργήσετε ένα θετικό εργασιακό περιβάλλον


Δεν είναι μυστικό ότι ο χώρος εργασίας μπορεί μερικές φορές να είναι ένα αγχωτικό περιβάλλον. Οι πολλές ώρες εργασίας, οι στενές προθεσμίες και οι δύσκολοι συνάδελφοι μπορούν να κάνουν ακόμα και το πιο χαλαρό άτομο να νιώθει πολλή ένταση. Ωστόσο, υπάρχουν μερικά μικρά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να δημιουργήσετε ένα πιο θετικό εργασιακό περιβάλλον.


Ορισμένες απλές αλλαγές που μπορείτε να κάνετε είναι οι εξής:

  • ξεκινήστε κάθε μέρα με ένα χαμόγελο,

  • αφιερώστε χρόνο για να συζητήσετε με τους συναδέλφους σας,

  • να είστε πρόθυμοι να δώσετε ένα χέρι βοήθειας στους άλλους και

  • προσπαθήστε να γνωρίσετε τους συναδέλφους σας σε προσωπικό επίπεδο.

Κάνοντας μικρές αλλαγές όπως αυτές, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα πιο θετικό και παραγωγικό εργασιακό περιβάλλον για εσάς και τους συναδέλφους σας.


Ακόμα πιο αναλυτικά, μπορείτε να ακολουθήσετε τους παρακάτω 6 τρόπους για να δημιουργήσετε ένα θετικό εργασιακό περιβάλλον.


1. Βοηθήστε την ομάδα σας να νιώσει ότι την εκτιμάτε

2. Ενθαρρύνετε τη διαφάνεια και την αμφίδρομη επικοινωνία

3. Προωθήστε μια κουλτούρα σεβασμού

4. Ενθαρρύνετε τη συνεργασία

5. Επενδύστε στην επαγγελματική ανάπτυξη

6. Κάντε το διασκεδαστικό!


1. Βοηθήστε την ομάδα σας να νιώσει ότι την εκτιμάτε


Δεν είναι μυστικό ότι οι άνθρωποι που αισθάνονται ότι τους εκτιμούν στην εργασία τους είναι πιο πιθανό να είναι αφοσιωμένοι και παραγωγικοί. Οι αφοσιωμένοι εργαζόμενοι είναι επίσης πιο πιθανό να παραμείνουν στην εταιρεία τους και λιγότερο πιθανό να αναζητήσουν νέες ευκαιρίες.


Έτσι, αν θέλετε να δημιουργήσετε ένα θετικό εργασιακό περιβάλλον, ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε είναι να βεβαιωθείτε ότι η ομάδα σας αισθάνεται ότι την εκτιμούν. Ακολουθούν μερικοί τρόποι για να το πετύχετε αυτό:


α. Αφιερώστε χρόνο για να γνωρίσετε τα μέλη της ομάδας σας. Μάθετε για τα ενδιαφέροντα, τους στόχους και τα κίνητρά τους.


β. Προσπαθήστε να δείξετε την εκτίμησή σας για την καλή δουλειά που κάνουν, τόσο δημόσια όσο και ιδιωτικά.


γ. Δώστε στα μέλη της ομάδας σας την αυτονομία να κάνουν τη δουλειά τους και εμπιστευτείτε τα να χρησιμοποιούν τις ικανότητες και την κρίση τους.


δ. Ενθαρρύνετε την ανοιχτή επικοινωνία και τη λήψη σχολίων ή των απόψεών τους για διάφορα θέματα. Να είστε δεκτικοί τόσο σε θετικά όσο και σε αρνητικά σχόλια.


ε. Όταν υπάρχουν προβλήματα ή προκλήσεις, συνεργαστείτε με την ομάδα σας για να βρείτε λύσεις αντί να προβείτε σε τιμωρία.


στ. Να είστε ευέλικτοι και διαλλακτικοί όταν πρόκειται για ατομικές ανάγκες και χρονοδιαγράμματα.


ζ. Βεβαιωθείτε ότι η ομάδα σας γνωρίζει ότι είστε διαθέσιμοι για να τη βοηθήσετε να πετύχει.


Ακολουθώντας αυτές τις συμβουλές, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα εργασιακό περιβάλλον όπου η ομάδα σας θα αισθάνεται ότι εκτιμάται, δεσμεύεται και είναι παραγωγική.


2. Ενθαρρύνετε τη διαφάνεια και την αμφίδρομη επικοινωνία


Ένα θετικό εργασιακό περιβάλλον είναι αυτό στο οποίο οι εργαζόμενοι αισθάνονται άνετα να επικοινωνούν και να συνεργάζονται. Η διαφάνεια και η αμφίδρομη επικοινωνία αποτελούν το κλειδί για τη δημιουργία ενός τέτοιου περιβάλλοντος.


Υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορούν να κάνουν οι διευθυντές για να ενθαρρύνουν τη διαφάνεια και την αμφίδρομη επικοινωνία στο χώρο εργασίας:


Πρώτον, μπορούν να δημιουργήσουν μια πολιτική ανοικτών θυρών, σύμφωνα με την οποία οι εργαζόμενοι αισθάνονται ευπρόσδεκτοι να απευθύνονται σε αυτούς με οποιεσδήποτε ερωτήσεις ή ανησυχίες.


Δεύτερον, μπορούν να ζητούν σχόλια και γνώμες από τους εργαζομένους σε τακτική βάση και να ενεργούν πραγματικά βάσει αυτών των σχολίων.


Τρίτον, μπορούν να διασφαλίσουν ότι οι πληροφορίες μοιράζονται ανοιχτά και ομοιόμορφα μεταξύ των εργαζομένων.


Τέλος, μπορούν να ενθαρρύνουν τους υπαλλήλους να επικοινωνούν μεταξύ τους, είτε μέσω τακτικών ομαδικών συναντήσεων είτε απλώς μέσω μιας ανοιχτής διαρρύθμισης του χώρου εργασίας.


Όταν ενθαρρύνεται η διαφάνεια και η αμφίδρομη επικοινωνία στον εργασιακό χώρο, οι εργαζόμενοι αισθάνονται πιο άνετα και είναι πιο πιθανό να συνεργαστούν αποτελεσματικά. Αυτό, με τη σειρά του, οδηγεί σε ένα θετικό εργασιακό περιβάλλον που ωφελεί τόσο τους εργαζόμενους όσο και την εταιρεία στο σύνολό της.


3. Προωθήστε μια κουλτούρα σεβασμού


Όταν πρόκειται για τη δημιουργία ενός θετικού εργασιακού περιβάλλοντος, ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε είναι να προωθήσετε μια κουλτούρα σεβασμού. Αυτό σημαίνει τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου όλοι αισθάνονται ότι τους σέβονται, τους εκτιμούν και τους ακούνε.


Ακολουθούν τέσσερις τρόποι με τους οποίους μπορείτε να προωθήσετε μια κουλτούρα σεβασμού στο χώρο εργασίας σας:


α. Επικοινωνήστε ανοιχτά και με ειλικρίνεια.

Ένα από τα θεμέλια του σεβασμού είναι η επικοινωνία. Προκειμένου να δημιουργήσετε ένα χώρο εργασίας με σεβασμό, είναι σημαντικό να επικοινωνείτε ανοιχτά και ειλικρινά με τους υπαλλήλους σας. Αυτό σημαίνει να είστε ανοιχτοί στο να μοιράζεστε τις δικές σας σκέψεις και συναισθήματα και να ακούτε τι έχουν να πουν οι άλλοι.


β. Δείξτε εκτίμηση.

Ένα άλλο κλειδί για την προώθηση μιας κουλτούρας σεβασμού είναι η επίδειξη εκτίμησης για τους υπαλλήλους σας. Ενημερώστε τους όταν έχουν κάνει καλή δουλειά και δείξτε την εκτίμησή σας για τη σκληρή δουλειά τους. Αυτό θα τους βοηθήσει να νιώσουν ότι τους εκτιμούν και τους εκτιμούν, και θα κάνει πιο πιθανό να σας σεβαστούν σε αντάλλαγμα.


γ. Σεβαστείτε τη διαφορετικότητα.

Δείξτε στους υπαλλήλους σας ότι σέβεστε τις διαφορές τους. Αυτό, με τη σειρά του, θα κάνει πιο πιθανό να σέβονται εσάς και ο ένας τον άλλον.


δ. Δώστε το παράδειγμα του σεβασμού.

Τέλος, είναι σημαντικό να υποδείξετε τον σεβασμό στον εργασιακό χώρο. Αν θέλετε οι υπάλληλοί σας να σας σέβονται, πρέπει να τους δείξετε ότι τους σέβεστε. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τους φέρεστε δίκαια, να είστε ανοιχτόμυαλοι και να είστε καλοί ακροατές. Με το να υποδεικνύετε σεβασμό, θα δημιουργήσετε έναν εργασιακό χώρο που θα είναι συνολικά πιο σεβαστός.


4. Ενθαρρύνετε τη συνεργασία


Οι υφιστάμενοι αισθάνονται ότι οι φωνές τους ακούγονται. Όταν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι μπορούν να επικοινωνούν ανοιχτά με τους διευθυντές τους και να συνεργάζονται με τους συναδέλφους τους, είναι πιο πιθανό να είναι ικανοποιημένοι από τη δουλειά τους.


Οι διευθυντές θα πρέπει να ενθαρρύνουν τη συνεργασία δημιουργώντας ένα ανοιχτό και φιλόξενο περιβάλλον. Θα πρέπει να ενθαρρύνουν τους εργαζόμενους να μοιράζονται τις ιδέες τους και να τους δίνουν την ευκαιρία να συνεργάζονται σε έργα. Όταν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι αποτελούν μέρος μιας ομάδας και ότι οι απόψεις τους εκτιμώνται, είναι πιο πιθανό να ασχοληθούν με την εργασία τους.


Επιπλέον, οι διευθυντές μπορούν να υποστηρίξουν τη συνεργασία παρέχοντας πόρους και εκπαίδευση σχετικά με τα εργαλεία και τις τεχνικές συνεργασίας. Επενδύοντας σε πόρους που διευκολύνουν τη συνεργασία, οι διευθυντές μπορούν να στείλουν το μήνυμα ότι εκτιμούν την ομαδική εργασία και δεσμεύονται να την υποστηρίξουν. Παρέχοντας εκπαίδευση σχετικά με τον τρόπο αποτελεσματικής συνεργασίας, οι διευθυντές μπορούν να βοηθήσουν τους εργαζόμενους να αποκτήσουν τις δεξιότητες που χρειάζονται για να συνεργάζονται αποτελεσματικά.


Όταν οι μάνατζερ ενθαρρύνουν τη συνεργασία, δημιουργούν ένα περιβάλλον όπου οι εργαζόμενοι μπορούν να ευδοκιμήσουν. Καλλιεργώντας μια κουλτούρα συνεργασίας, οι μάνατζερ μπορούν να βοηθήσουν τους εργαζόμενους να αισθάνονται πιο αφοσιωμένοι στην εργασία τους και να έχουν κίνητρο να συμβάλλουν στην επιτυχία της επιχείρησης.


5. Επενδύστε στην επαγγελματική ανάπτυξη


Η επένδυση στην επαγγελματική ανάπτυξη είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να δημιουργήσετε ένα θετικό εργασιακό περιβάλλον. Όταν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι μαθαίνουν και εξελίσσονται συνεχώς, είναι πιο αφοσιωμένοι και παραγωγικοί. Επιπλέον, οι ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης δείχνουν στους εργαζόμενους ότι επενδύετε στο μέλλον τους και ότι θέλετε να είναι επιτυχημένοι.


Υπάρχουν μερικοί διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να επενδύσετε στην επαγγελματική ανάπτυξη των υπαλλήλων σας.

  • Ένας τρόπος είναι να προσφέρετε μαθήματα και εργαστήρια. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει οτιδήποτε, από μαθήματα βασικής γνώσης οικονομικών έως εργαστήρια διαχείρισης χρόνου.

  • Ένας άλλος τρόπος είναι να παρέχετε ευκαιρίες εργασιακής καθοδήγησης. Αυτό θα μπορούσε να γίνει με τη δημιουργία ενός προγράμματος καθοδήγησης όπου οι εργαζόμενοι αντιστοιχίζονται με πιο έμπειρους συναδέλφους.

  • Μπορείτε επίσης να επενδύσετε στην επαγγελματική ανάπτυξη στέλνοντας υπαλλήλους σε συνέδρια και εμπορικές εκθέσεις. Αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δικτυωθούν οι εργαζόμενοι και να μάθουν για τις νέες τάσεις στον κλάδο τους.

Ανεξάρτητα από τη μέθοδο που θα επιλέξετε, η επένδυση στην επαγγελματική ανάπτυξη είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει ένα θετικό εργασιακό περιβάλλον. Οι εργαζόμενοι θα αισθάνονται ότι εκτιμώνται και υποστηρίζονται και είναι πιο πιθανό να παραμείνουν μακροπρόθεσμα.


6. Κάντε το διασκεδαστικό!


Ένα θετικό εργασιακό περιβάλλον είναι αυτό που ανεβάζει τους εργαζόμενους και κάνει την προσέλευση στη δουλειά ευχάριστη. Η δημιουργία ενός διασκεδαστικού εργασιακού περιβάλλοντος είναι ένας τρόπος για να επιτευχθεί αυτό.


Ακολουθούν επτά τρόποι για να κάνετε το χώρο εργασίας σας διασκεδαστικό:


α. Κάντε ανάλαφρες διακοσμήσεις. Μερικά καλά τοποθετημένα αντικείμενα μπορούν να φωτίσουν τον χώρο και να τον κάνουν να μοιάζει πιο φιλόξενος.

β. Ενθαρρύνετε τους υπαλλήλους να ντύνονται διαφορετικά σε ειδικές περιστάσεις. Αυτό μπορεί να είναι οτιδήποτε, από τις Απόκριες μέχρι να φορέσουν τη φανέλα της αγαπημένης τους αθλητικής ομάδας.

γ. Σχεδιάστε διασκεδαστικές δραστηριότητες για να κάνουν οι εργαζόμενοι μαζί. Αυτό θα μπορούσε να είναι πράγματα όπως μια εκδρομή ή μια γιορτινή έξοδο για φαγητό σε εστιατόριο ή να πάτε σε έναν αθλητικό αγώνα.

δ. Βεβαιωθείτε ότι υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για κοινωνικοποίηση. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι έχετε μια τακτική ώρα χαράς ή να οργανώνετε διάφορες εξόδους μετά τη δουλειά.

ε. Δημιουργήστε μια χαλαρή ατμόσφαιρα. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει την αναπαραγωγή απαλής μουσικής στο παρασκήνιο ή να επιτρέπετε στους εργαζόμενους να κάνουν διαλείμματα όποτε το χρειάζονται πραγματικά.

στ. Ενθαρρύνετε τους εργαζόμενους να εκφράζουν τη δημιουργικότητά τους. Αυτό θα μπορούσε να γίνει με πράγματα όπως η διακόσμηση του χώρου εργασίας τους ή η συμμετοχή σε έργα τέχνης σε επίπεδο εταιρείας.

ζ. Δείξτε την εκτίμησή σας για τους εργαζομένους. Αυτό μπορεί να γίνει με πολλούς τρόπους, όπως το να τους επαινέσετε για μια καλή δουλειά ή να τους προσφέρετε μικρές ανταμοιβές.


Κάνοντας τον χώρο εργασίας σας διασκεδαστικό, θα δημιουργήσετε ένα θετικό περιβάλλον στο οποίο οι εργαζόμενοι θα απολαμβάνουν να έρχονται κάθε μέρα.

  • Προωθήστε μια υγιή ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής.

  • Ενθαρρύνετε την ανοιχτή επικοινωνία.

  • Υποστηρίξτε τα μέλη της ομάδας σας.

  • Ενθαρρύνετε έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

  • Προωθήστε την επαγγελματική ανάπτυξη.

  • Να είστε θετικοί και ενθαρρυντικοί.

Η δημιουργία ενός θετικού εργασιακού περιβάλλοντος δεν χρειάζεται να είναι περίπλοκη. Έχοντας κατά νου αυτά τα πράγματα, μπορείτε να δημιουργήσετε έναν χώρο εργασίας που θα είναι παραγωγικός, υποστηρικτικός και ευχάριστος για όλους!



Για συμβούλευση σε θέματα προσωπικού ή άλλα θέματα για την επιχείρησή σας, είμαστε εδώ για σας!

Για να σας βοηθήσουμε στην επίτευξη των στόχων σας, επικοινωνήστε μαζί μας συμπληρώνοντας μια φόρμα επικοινωνίας ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ

 

ΔΩΡΕΑΝ E-BOOK

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ


ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ


ΕΝΑΣ ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

ΓΙΑ ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ


ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΑΠΟ ΕΔΩ!



Πάρτε ΤΩΡΑ αυτό το Δωρεάν ηλεκτρονικό βιβλίο

και βελτιώστε τα αποτελέσματά σας στις προσλήψεις!





留言


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page