Ποια είναι 3 Πολύ Βασικά Λάθη στις Πωλήσεις;
Στις πωλήσεις μπορεί να γίνονται αρκετά λάθη και τελικά να μην μπορεί να κλείσει η πώληση ή η συμφωνία.
Ας δούμε μαζί παρακάτω 3 Πολύ Βασικά Λάθη:
1. ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙ
Ένας λόγος που χάνονται κάποιες πωλήσεις είναι διότι δεν έχεις προετοιμαστεί. Για να κάνεις ένα επιτυχημένο ραντεβού πώλησης θα πρέπει να έχεις προετοιμαστεί κατάλληλα από πριν.
Ανάλογα με τον υποψήφιο πελάτη (δηλαδή σύμφωνα με τον τομέα εργασιών του κι από τα λίγα στοιχεία που σου έχει ήδη δώσει) θα πρέπει να προβλέψεις τις ανάγκες του. Θα πρέπει να υπολογίσεις τι θα σου πει και τι θα πρέπει να απαντήσεις. Θα πρέπει να υπολογίσεις προς τα πού θα τον καθοδηγήσεις και τι θα ήθελες να του πουλήσεις. Με άλλα λόγια θα πρέπει να θέσεις εξ΄αρχής το στόχο σου και να προβλέψεις την πορεία που θα ακολουθήσει η συνάντησή σας ώστε να τον πετύχεις.
Επιπλέον χρειάζεται να φροντίσεις να έχεις μαζί σου κάποια απαραίτητα υλικά για να του προσφέρεις ή να του δείξεις π.χ. ένα φάκελο με παρουσιάσεις ή διαφημιστικά, μια βαλίτσα με δείγματα κλπ. Παράλληλα θα πρέπει να κρατάς μαζί σου ένα μπλοκ προσφορών/παραγγελιών, ένα μπλοκ αποδείξεων είσπραξης, στυλό και ό,τι άλλο είναι απαραίτητο για να κλείσεις τη συμφωνία με τον πελάτη σ΄αυτήν τη συνάντηση.
Πήγαινε προετοιμασμένος στο ραντεβού σου!
2. ΔΕΝ ΚΑΝΕΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Δεν πρόκειται να μάθεις ποτέ τι χρειάζεται πραγματικά ο υποψήφιος πελάτης σου, αν δεν του κάνεις τις ερωτήσεις που θα σου δώσουν πληροφορίες γι΄αυτόν και τις ανάγκες του. Και πρέπει να κάνεις αρκετές ερωτήσεις, χωρίς φόβο και πάθος.
Ίσως να κάνεις το λάθος να μην τον ρωτάς κάποια πράγματα επειδή φοβάσαι ότι θα τον ενοχλήσεις ή ότι θα τον προσβάλλεις. Αλλά αν χρειάζεσαι αυτά τα δεδομένα για να του πουλήσεις το προϊόν σου ή την υπηρεσία σου, τότε θα πρέπει να του κάνεις αυτές τις ερωτήσεις που πρέπει, χωρίς να διστάζεις και χωρίς να φοβάσαι!
Κάνε του τις ερωτήσεις για τις οποίες χρειάζεσαι δεδομένα!
3. ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
Μπορεί να σου έχει τύχει να κάνεις ερωτήσεις, αλλά στην πραγματικότητα, ολοκληρώνοντας τη συνάντηση να μην έχεις πάρει τελικά απαντήσεις σε κάποια από τα ερωτήματά σου. Ετσι φεύγεις και υπάρχει ακόμα ένα κενό στο μυαλό σου για το τι θα ήθελε στ’ αλήθεια αυτός ο πελάτης.
Επιπλέον, κάποιες φορές ο πελάτης φαίνεται να απαντάει σε κάποια ερώτησή σου, αλλά στην ουσία να μην το κάνει, «ξεγλιστρώντας» με κάποια υπεκφυγή. Αυτό σημαίνει ότι στην πραγματικότητα δεν έχεις πάρει απάντηση στην ερώτησή σου. Θα πρέπει με κάποιο ευγενικό τρόπο να επιμένεις να πάρεις μια πραγματική απάντηση από τον πελάτη στην ερώτηση που του έκανες. Βέβαια το αν θα σου αρέσει η απάντηση ή όχι είναι κάτι διαφορετικό. Αρκεί να πάρεις μια πραγματική απάντηση ώστε να τον καταλάβεις καλύτερα.
Αν δεν καταφέρεις να πάρεις απαντήσεις στις ερωτήσεις που του έθεσες μπορεί να σου στοιχίσει την πώληση. Είναι μέρος του ρόλου σου ως πωλητής να παίρνεις απαντήσεις στις ερωτήσεις που του θέτεις σχετικά με τις ανάγκες του για τα αγαθά ή τις υπηρεσίες που θα ήθελες να του πουλήσεις.
Πάρε πραγματικές απαντήσεις στις ερωτήσεις σου!
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!